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YUKIKO YAMAGUCHI山口 有希子パナソニック コネクティッドソリューションズ社 常務 CMO DEI担当役員YUKIKO YAMAGUCHI山口 有希子パナソニック コネクティッドソリューションズ社 常務 CMO DEI担当役員
パナソニックのB2Bソリューションビジネス(2022年4月よりパナソニックコネクト株式会社)のマーケティングおよびデザイン部門の責任者として国内外のマーケティング機能を強化しつつ、ビジネス改革・カルチャー改革に取り組んでいる。シスコシステムズ、ヤフージャパン、日本IBMなど複数の国内企業・外資系企業にてマーケティング部門管理職に25年以上従事し、2017年12月より現職。ダイバーシティ推進担当役員として、女性活躍、LGBTQ、男性育休100%取得などを推進している。日本アドバタイザーズ協会 デジタルメディア委員会 委員長。個人的に不登校児とその親を支援する活動にも従事。
As the head of the marketing and design departments of Panasonic’s B2B solutions business (to be renamed Panasonic Connect Co., Ltd. in April 2022), Yukiko been aggressively strengthening the company’s global marketing functions while also implementing business and cultural reforms since December 2017. With over 25 years of marketing leadership experience, she has had a series of roles at various companies including IBM Japan, Yahoo Japan and Cisco Systems. She also supports the evolution of marketing in Japan as chairperson of the Digital Media Committee of the Japan Advertisers Association (JAA), and in her private time is engaged in activities to support children with educational challenges.
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ETSUKO OKAJIMA岡島 悦子プロノバ 代表取締役社長ETSUKO OKAJIMA岡島 悦子プロノバ 代表取締役社長
経営チーム強化コンサルタント、ヘッドハンター、リーダー育成のプロ。年間200名超の経営者のリーダーシップ開発を行う。三菱商事、ハーバードMBA、マッキンゼー、グロービス・グループを経て、2007年プロノバ設立。丸井グループ、セプテーニ・ホールディングス、マネーフォワード、ランサーズ、ヤプリにて社外取締役。20年12月より、ユーグレナの取締役CHRO(非常勤)に就任。世界経済フォーラムから「Young Global Leaders 2007」に選出。著書に『40歳が社長になる日』(幻冬舎)他。株式会社ユーグレナ 取締役CHRO(非常勤)
Professional of Management team reinforcement consultant, headhunter, and leadership development.In charge of leadership development of more than 200 managers annually.After working for Mitsubishi Corporation, Harvard MBA, McKinsey, and Globis Group, established “Pronova” in 2007.Also stand in outside directors at Marui Group, Septeni Holdings, Money Forward, Lancers and Yapuri.Since December 2008, she became a part-time director/CHRO of Euglena. Selected as “Young Global Leaders 2007” by the World Economic Forum.Director/CHRO (Part-time) of Euglena Corporation
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TOSHIKI ABE安部 敏樹Ridilover / リディラバ 代表取締役TOSHIKI ABE安部 敏樹Ridilover / リディラバ 代表取締役
1987年生まれ。2009年、東京大学在学中に社会問題をツアーにして発信・共有するプラットフォーム「リディラバ」を設立。2012年度より東京大学教養学部にて、1・2年生向けに社会起業の授業を教える。特技はマグロを素手で取ること。
これまで350種類以上の社会問題をテーマにツアーを企画した実績があり、10,000人以上を社会問題の現場に送り込む。また近年では、中学・高校の修学旅行・研修や企業の人材育成研修などにもスタディツアーを提供している。2018年からは社会問題の構造を伝える、会員制の調査報道Webメディア「リディラバジャーナル」をサービス提供開始。多方面から誰もが社会問題に触れやすい環境の整備を目指す。
第1回 総務省「NICT起業家甲子園」優勝、「KDDI∞Labo(ムゲンラボ)」第4期 最優秀賞 など、受賞多数。2017年、米誌「Forbes(フォーブス)」が選ぶアジアを代表するU-30選出。著書『いつかリーダーになる君たちへ』(日経BP社)『日本につけるクスリ』(ディスカヴァー・トゥエンティワン)。Born in 1987.
In 2009, while he was a student at Tokyo University, he established Ridilover, a platform for broadcasting and sharing social problems as a tour.
He’s started teaching start-up classes to first and second graders in the University of Tokyo’s Faculty of Liberal Arts since 2012.
So far, he has planned more than 350 kinds of social problems, and more than 10,000 people will be sent to the site of social problems.
In addition, in recent years, research tours have been provided for junior high and high school field trips, training, and corporate human resource development training.
From 2018, the membership-based research and reporting web media “Ridilover Journal” began offering services to convey the structure of social problems.
The government aims to create an environment in which everyone can easily access social issues from various angles.
He won the 1st NICT Entrepreneur Koshien by MIC and the 4th Best Award by KDDI∞Labo.
In 2017, he was selected as Asia’s representative U-30 by Forbes magazine. He is good at catching tuna with his bare hands. -
SUZUMI SUZUKI鈴木 涼美フリーランスライターSUZUMI SUZUKI鈴木 涼美フリーランスライター
1983生まれ。文筆家。慶應大在学中にAVデビュー、東大大学院の修論『AV女優の社会学』で文筆家デビュー。2009年から2014年まで日本経済新聞社に勤務、その後フリーランスに。著書に『身体を売ったらサヨウナラ』『ニッポンのおじさん』など。