We will talk about the importance of respecting diversity and new businesses and traditional cultures created by art and digital.
-
REBECCA HUIレベッカ・ホイRoots Studio CEOREBECCA HUIレベッカ・ホイRoots Studio CEO
世界中の先住民族が紡ぐアートなどの文化遺産を、知的財産へとデジタル化し、それをグローバルの買い手とつなぐマーケットプレイスを提供するRoots StudioのCEO。Roots Studioは、アーティストとブランドの間に合意に基づく双方向の架け橋を構築し、アートを制作するコミュニティにオーサーシップ、発言の場や収益を提供している。Roots Studioは、『TeenVogue』『PBS』『MIT Technology Review』『WGSN』『Marie Claire』『The Tatler』『Harper’s Bazaar』『TechCrunch』『Stanford Social Innovation Review』など多数のメディアで紹介実績あり。Forbes 30 Under 30、Cartier Women’s Initiative Laureate、Chanel Foundation recipient、Echoing Green Fellowに選出される。また、MITや世界銀行と協力し、世界各国の政府と文化的な持続可能性について共同研究を行う。レベッカは、フルブライト奨学生、またナショナルジオグラフィックの探検家として、農村部から都市部まで、人間と動物の共存を記録するなど活動は多岐に渡る。
Rebecca is passionate about bridging cultures, and leads Roots Studio, whose mission is to celebrate cultures through beauty and wonder. They have built a consensual 2-way bridge between artists and brands by providing authorship, voice, and revenue to the communities who make the art. Roots Studio has been featured in TeenVogue, PBS, MIT Technology Review, WGSN, Marie Claire, The Tatler, Harper’s Bazaar, TechCrunch, Stanford Social Innovation Review, amongst others. Rebecca is a Forbes 30 Under 30, Cartier Women’s Initiative Laureate, Chanel Foundation recipient, and Echoing Green Fellow. She has worked with numerous governments on cultural sustainability globally with MIT and the World Bank. She began her journey as a Fulbright Scholar and National Geographic Explorer, documenting human-animal coexistence from rural to urban societies.
-
YUKO ENDO遠藤 祐子メディアジーン MASHING UP編集長 / メディアジーン執行役員YUKO ENDO遠藤 祐子メディアジーン MASHING UP編集長 / メディアジーン執行役員
MASHING UP編集長。株式会社メディアジーン執行役員。2005年株式会社カフェグローブ・ドット・コムに入社、cafeglobeの副編集長、編集長をつとめる。2012年8月より株式会社メディアジーンにおいて、cafeglobe編集長、MYLOHAS編集長を経、2015年7月女性メディア統括プロデューサーに。2015年11月よりメディアジーン編集部門執行役員。
Yuko Endo is the producer and Editorial Officer of Mediagene.She has worked for several women’s media since she started her career as a magazine editor.Worked at Cafeglobe.com Inc. as a chief editor of “Cafeglobe” (since 2005) , Joined Mediagene in 2012 and worked as a chief editor of “Cafeglobe” and “Mylohas”. She has been put in charge of directing all medias in Mediagene, including Gizmodo and Lifehacker and so on.
-
HIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表/コマーシャルディレクターHIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表/コマーシャルディレクター
2000年フィナンシャル・タイムズ(FT)に入社。コマーシャル部門所属。2006年からFTのアジア地域のデジタルコマーシャルディレクターを務める。2007年1月から日本代表を兼任。2014年より現職。現在、東京で日本支社の陣頭指揮をとるとともに、アジア全域における広告営業を統括する。
In 2000, joined the Financial Times, belongs to the commercial department. Since 2006, she has been the director of digital commercials for FT Asia. Since January 2007, she has served concurrently as the representative of Japan.
Has been in the current job since 2014. She leads the Japanese branch in Tokyo and oversees advertising operations throughout Asia.